måndag 8 november 2010

Julpynt av konservburkar

Se så fint man kan göra av lite metall!
Bilden blev dock inget vidare, med tanke på att den togs av webbkameran.
Tjenamoss! Idag har jag (Maja) gjort om ett par tråkiga konservburkar till fint julpynt! Jag har använt mig av grundligt rengjorda konservburkar, presentpapper, snören och några dekorationer jag hittade i en burk i källaren. Den till vänster med rött presentpapper, är fylld med stenar som inte syns. Sedan har jag lagt på mossa, en kanelstång (som jag dock stuckit ner i) och en torkad apelsinklyfta. Den högra har jag virat omkring i ett snöre där det glittrar "god jul". Sedan har jag lagt i små vita stenar för att hålla ljuset på plats, och lagt över något som liknar hö, och silver- och guldglitter. 


Kram på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar